Για το λογοκριμένο σποτ της Ένωσης Αρχαιολόγων.

Επιγραμματικά, ποιος ήταν ο στόχος του σποτ;

Δεν υπάρχει μέλλον χωρίς παρελθόν. Θέλαμε να μιλήσουμε γι’ αυτό που μας απασχολεί, που ζούμε καθημερινά, που το αγαπάμε και είναι η δουλειά μας.

Να ευαισθητοποιήσουμε την κοινή γνώμη για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ιστορικής μνήμης σε αυτή την παράξενη εποχή.

Ποιοι οι λόγοι που σας οδήγησαν να το γυρίσετε;

Οι κλοπές στην Πινακοθήκη και το παλαιό Μουσείο Ολυμπίας ήταν το επιστέγασμα των φόβων μας: η έλλειψη πολιτικής για τον πολιτισμό και οι συνεχείς περικοπές έχουν ξεπεράσει το «σημείο θραύσης». Την κραυγή αγωνίας μας τη μετασχηματίσαμε σε διεθνή καμπάνια με τίτλο: «Τα μνημεία δεν έχουν φωνή, εσύ έχεις».

Υπάρχει κάποια επίσημη αιτιολογία για τους λόγους που το ΚΑΣ προχώρησε στο «κόψιμό» του;

Η επίσημη αιτιολογία θα γραφτεί στην Υπουργική Απόφαση που θα ακολουθήσει. Γνωρίζουμε μόνο τα όσα γράφτηκαν στον Τύπο περί «διασυρμού της χώρας», «δημιουργίας φόβου» στους επισκέπτες των μουσείων και παρόμοιες αιτιάσεις, που τις θεωρούμε, αν μη τι άλλο, υπερβολικές. Το σποτ αυτό θα μπορούσε να είχε γυριστεί από το ίδιο το (πρώην) υπουργείο Πολιτισμού. Το σενάριό του είχε γνωστοποιηθεί στην πολιτική ηγεσία και είχε εγκριθεί πριν το γυρίσουμε. Το ΕΡΣ είχε εγκρίνει την προβολή του.

Θεωρείτε ότι είναι περίπτωση λογοκρισίας;Έχει υπάρξει ξανά παρόμοια περίπτωση;

Προφανώς. Όσο το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο διορίζεται από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία και σε αυτό προεδρεύει ο εκάστοτε γενικός γραμματέας Πολιτισμού, πολλές από τις αποφάσεις του θα συνεχίσουν να είναι αμφιλεγόμενες. Ενώ η ταινία της Νία Βαρντάλος εγκρίθηκε μετ’ επαίνων γιατί «προβάλλει τη χώρα στο εξωτερικό», κόπηκε το αίτημα του Γκοντάρ για πλάνα στην Ακρόπολη λόγω μη υποβολής σεναρίου. Πραγματική λογοκρισία ήταν το κόψιμο σκηνής από το βίντεο του K. Γαβρά για τον Παρθενώνα από τον πρόεδρο του Μουσείου της Ακρόπολης.

Πέρα από το σποτ, ποια είναι η κατάσταση στα μουσεία της χώρας σήμερα;

Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να ξεφύγουμε από τη μιζέρια στην οποία μας έχουν βυθίσει. Οι λαθρανασκαφές έχουν αυξηθεί κατά 25% τα τελευταία 2 χρόνια, ενώ το προσωπικό συνεχώς μειώνεται. Και όμως, στις εκδηλώσεις που γίνονται στα μουσεία συρρέουν πολύ περισσότεροι επισκέπτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *